Followers

Monday, September 6, 2010

Mencari ilmu

Aku dah lame x membeking nih..gian plak rase nak guna oven..2ari lepas sakan la aku mencari resepi bagai..dah siap print lagik malam tadi..dah tak sabar rase dihati,chewahh..tapi akan bermula lepas raya nanti la..sekarang bizi nak kemas rumah..nak packing baju..rabu nanti dah nak balik kampung..yang mengusutkan pikiran,rumah masih tak siap lagi keje2 tukang..macam mane aku nak kemas2,adei..tak kan la aku nak tinggal rumah lintang pukang kot..

Eyh berbalik pasal beking2 nih..aku ni kan tak tau la spesis ape..jeles je tengok org reti masak,reti buat kek,kuih,puding bagai..aku nih buat kek yg simple pun boleh jd leceh dan rumit haha..masak menu yang simple pun sampai berjam2 duk kat dapo..korang agak kan aku ni spesis ape la eyk..tangan panas ke tangan sejuk..orang lain masak sekali terus jadi,tak pun buat kali kedua dah menjadi..yang aku ni,kadang buat 1st time jadi,buat 2nd time terus tak jadik..kadang buat dah berkali2 pun tak jadi..pastu mula la datang angin malas..haish..bila la nak pandai kan..

korang2 yang pandai masak tu sila la berkongsi ilmu dengan aku ni..sana sini aku mengoogle resepi dengan hati yg berkobar2,pastu jumpa sana resepi lain,sini resepi lain,dah aku jadi kalut pulak..dah la aku ni jenis cepat kusut hahaha...tapi tak pe la..akan ku gagahi diri menuntut ilmu..caiyok!! utk diri sendiri..

p/s: agak2 sesi membeking ku dah bermula,kamu2 semua sila bersedia menjamu mate hihihi

No comments:

Post a Comment